överraskad..

jag och mamma satt på tåget påväg till stockholm. Jag sitter djuptförsjunken i min cosmotidning. Så kommer det någon bakom mig. Pussar mig på huvudet, jag blev skiträdd och var påväg att klappa till denne person. så tittar jag bakom så är det Jimmy som har klivit på tåget och överraskat mig. Jaáa överraskad blev jag allt. sen så fick jimmy sin present av mamma kenny och hans egen familj.. En natt för två på gustaf af klint, en båt vid slussen. Glada blev vi och vi hade det super mysigt.

Skriver mer om stockholmsresan senare. Nu är jag iallafall i Bräcke, vi ska fira Jimmy ikväll. Fast han blev firad igår också. Jag och Frida vaknade klockan 6.00. Nu tittar på på TV och har det allmänt mysigt.
Snart ska vi ner och skrika i Alex lägenhet så de små liven vaknar någongång;)

puws

imorgon händer de grejer.

Imorgon händer det massvis med grejer för en simpel östersundsbo :p

*Älsklingen fyller 20
*treasurehunt
*PA-redovisning
*stockholm

Idag satt jag frida och ida kvar på skolan till ungefär 4. Vi gjorde klart de sista med projektarbetet. Skrev ut 15 rapporter och det blev +350 sidor. Igår fick jag post av pappa, han skickade ett USB minne med alla bilder sen barca. Gissa om jag längtar tillbaka.
Imorgon åker jag och mamma till Stockholm, 2 års koll för tumören. Den är förhoppningsvis så gott som död nu.
Jag och mamma stannar i sthlm tills fredag. När vi åker tåg hem så kommer jag hoppa av i bräcke. I helgen ska vi fira älsklingen:) .´

barcelonaaa

Ojojoj, nu är jag hemma eller rättare sagt nu är jag i Sverige.
Torsdag: flyget gick till barcelona fast med mellan landning i frankfurt. Vi kom fram och min necessär-väska var absolut sist!! Taxi till hotellet där packade jag på mig utav broshyrer som jag sedan tittade igenom. Vi var på hotellrummet vid 5 och bestämde oss för att åka med en sightseening buss. Jodå, det var hur interessant och väldigt  roligt att se staden. Tyvärr blåste det och vi satt och frös. När vi sedan klev av bussen och skulle till att börja gå igen var det nästan omöjligt då alla leder frusit fast. Vi tog en lätt middag i hotellet och sedan gick vi upp på rummet och la oss.

Fredag: Jag vaknade och var överlycklig. Ner och åt frukost som var världens goaste kan jag lova! Jag älskar verkligen hotellfrukost. Vi åkte till la rambla och gick in i en stor katedral. Hur coolt som helst. Sen gick vi på smågator och tittade lite i affärer. Fikade kollade på den kända gatan och jag blev förälskad i en butik bershka..
Vi gick längst hamnen och stranden. middag på ett jätte häftigt ställe, det var uppe i ett torn och man hade utsikt över hela barca. Lite pirr i magen då man skulle ta hissen upp bara. vi pratade om allt och ingenting och om gamla minnen. :)
Se hela bilden

Lördag: Solen skiner och vi tar kabinbanan upp på ett berg där det var ett slott. Där gick vi runt och kikade och gick sedan till olympiabyn. Vi var inn på ett olympiamuseeum också. (bilder kommer sen när pappa har skickat dem) Sen promenerade vi runt och såg massa tuffa byggnadet och ställen. Vi skulle gå på en marknad som jag hade tjatat om. När vi kommer dit så stänger allt.. typiskt.. Men vi gick på la rambla och tvärgatorna där och såg massa roliga saker ändå :). Kvällen var menad till att vi skulle på hardrcok café. Men det var en och en halvtimme väntestid. Så vi gick på en annan mysig resturang istället.

Söndag: Taxi till flygplatsen och flyg hem. Nu sitter jag på ett fik på arlanda och saknar redan helgen. Men det ska ändå bli roligt att komma hem och träffa jimmy och mamma :).
Det är alltid tråkigt att åka ifrån pappa. Vi har haft en jätte härligt weekend.
 tack pappa <3

imorgon smäller det.

eller smäller hoppas jag verkligen inte att de gör, men imorgon åker jag o pappa på våran friskisresa till barca..
Men ska man ha roligt får man betala för de också. Jag måste kliva upp halv sex imorgon. Men de är det värt, konstigt nog är det faktiskt inte lika jobbigt att kliva upp när man ser framemot något.

Snart är det greys anatomy enligt trailern blir det spänning även den här gången. Jag och Jimmy har en diskussion om tv-serier nu. Han påstår att jag är en tv-serie nörd ( :o  sen att han inte vill titta på de där när han inte är med mig och blir tvingad till det. Fast han sa faktiskt en sann sak och det var att om man börjar titta på sånt där skit så blir man fast för det. Aja, jag älskar de iaf.
Jag har ju ganska många tv-serie boxar för ett x antal hundra kronor. Men nu har jag utökat min samling, jag köpte säsong 4 & 5 desperate housewives och säsong 5 greys anatomy. Weeeeheeejj nu har jag ju det jag gör..

nä men nu kvinnor barn och pojkar ska jag lägga mig och titta på slutspurten av roomservice..

puws

shoppat-mör

nu har jag shoppat hela dagen så jag är helt mör i heeela kroppen.
Blev lite roliga saker men inte så där värst mycket. GinaTricot, VeroModa, H&M, JC och Kicks Lite grejer från varje ställe. Satte mig på ett fik drack kaffe och läste bok. Det älskar jag att jag vågar göra i Stockholm, hemma skulle jag aldrig någonsin göra det.

Nu sitter pappa o berättar om lite sevärdheter i barca. Shoppinggatan låter väldig trevlig och beachpromenaden. Bara inte snö''ovädret'' ställer till det för oss.

Jag tror att alla lägger ut gamla bilder på facebook nu va.
tänkt de är bara tre år sen, men ack så mycket som har förändrats:)

tisdags trött.

Även fast det är lov i veckan så har jag pallrat mig upp ur sängen 06.25. Vad gör man inte för att senare få skjuts till Stockholm city och att få en heldag shopping.
Idag råkade min kära far försäga sig. Resan bär av till Barcelona och jag längtar så hääääär mycket.
Jag har varit där en gång, men de va ett tag sen och jag hade ingen möjlighet att se staden eftersom vi bara såg en fotbollsmatch o sedan åkte därifrån. Så det ska bli så otroligt kul. plus att min mamma sa att jag kunde ha min blanka jacka, hon ljög!!!

stockholm.

Sitter hemma hos pappa och jag har tagit det lugnt exakt hela dagen. Kollat på TV och gått en promenad med Angie. Nu kollar jag på Greys och håller på med datorn, tur man är kvinno och kan göra två saker samtidigt. höh.

I går kom jag hit efter en otroligt rolig studentkryssning med otroligt härliga människor. Frida började resan härligt, när vi har satt oss på bussen så skulle Vicky presentera oss. Så jag och frida tog i hand med nathalie och mia. När Frida och Mia tar hand säger frida- okej fia? mia- nej mia frida- Jaha okej Pia.... Sen skulle jag gå på toa och skulle krångla mig över frida, det slutade med att jag halkade av stolen och slog till Isa. Så var den resan igång. Sen satt vi och sjung för fulla halsar, bara vi tjejer bak i bussen som verkade pepp.
Jag och Frida delade hytt men vi allihopa bodde mer eller mindre hos varandra för vi sprang runt i alla hytter hela tiden. Ja ni jag hade så jäkla roligt och jag orkar inte skriva upp allt som hände.

I helgen ska jag och pappa åka bort. Mer än så kan jag egentligen inte säga för jag har inte en aning om vart vi ska åka eftersom pappa har gjort en överrasknings resa:) super skoj ska det bli. Det är våran friskis resa. Pappa lovade nämligen mig när jag fick cancer att när jag blev frisk och när han var helt frisk skulle vi åka någonstans. Pappa var jätte sjuk förut och nu är han frisk. Vi förtjänar verkligen den här resan :).

Imorgon tror jag att jag ska gå på stan, shoppa en massa. Jag behöver lite festkläder för det behöver jag verkligen. sen behöver jag en ny foundation för min är helt slut.

Nä jag kanske skriver mer ikväll för nu ska jag verkligen komma igång o skriva:D