barcelonaaa

Ojojoj, nu är jag hemma eller rättare sagt nu är jag i Sverige.
Torsdag: flyget gick till barcelona fast med mellan landning i frankfurt. Vi kom fram och min necessär-väska var absolut sist!! Taxi till hotellet där packade jag på mig utav broshyrer som jag sedan tittade igenom. Vi var på hotellrummet vid 5 och bestämde oss för att åka med en sightseening buss. Jodå, det var hur interessant och väldigt  roligt att se staden. Tyvärr blåste det och vi satt och frös. När vi sedan klev av bussen och skulle till att börja gå igen var det nästan omöjligt då alla leder frusit fast. Vi tog en lätt middag i hotellet och sedan gick vi upp på rummet och la oss.


Fredag: Jag vaknade och var överlycklig. Ner och åt frukost som var världens goaste kan jag lova! Jag älskar verkligen hotellfrukost. Vi åkte till la rambla och gick in i en stor katedral. Hur coolt som helst. Sen gick vi på smågator och tittade lite i affärer. Fikade kollade på den kända gatan och jag blev förälskad i en butik bershka..
Vi gick längst hamnen och stranden. middag på ett jätte häftigt ställe, det var uppe i ett torn och man hade utsikt över hela barca. Lite pirr i magen då man skulle ta hissen upp bara. vi pratade om allt och ingenting och om gamla minnen. :)
Se hela bilden














Lördag: Solen skiner och vi tar kabinbanan upp på ett berg där det var ett slott. Där gick vi runt och kikade och gick sedan till olympiabyn. Vi var inn på ett olympiamuseeum också. (bilder kommer sen när pappa har skickat dem) Sen promenerade vi runt och såg massa tuffa byggnadet och ställen. Vi skulle gå på en marknad som jag hade tjatat om. När vi kommer dit så stänger allt.. typiskt.. Men vi gick på la rambla och tvärgatorna där och såg massa roliga saker ändå :). Kvällen var menad till att vi skulle på hardrcok café. Men det var en och en halvtimme väntestid. Så vi gick på en annan mysig resturang istället.


Söndag: Taxi till flygplatsen och flyg hem. Nu sitter jag på ett fik på arlanda och saknar redan helgen. Men det ska ändå bli roligt att komma hem och träffa jimmy och mamma :).
Det är alltid tråkigt att åka ifrån pappa. Vi har haft en jätte härligt weekend.
 tack pappa <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0