stockholm i mitt hjärta.

Jag har varit med om det otroliga. Denize von Walden som sällan försvoer sig och kommer för sent. Som faktiskt är en ganska bra vän med klockan om hon får säga det själv. Iaf jag lyckades missa tåget till Stockholm i Onsdags. Usch vilken panik jag hade när pappa ringde klockan sju och väckte mig. Jag kasta mig upp ur sängen sprang in till mamma och skrek - VI HAR FÖRSOVIT OSS!!
Jag missa alltså tåget med en heltimme , så det fanns inte mycket annat o göra än att boka en flygbiljett. Jag som nästan hade sett framemot att sätta mig på tåget, titta på en film eller läsa en bok. Mamma hade gjort jätte god fika som jag skulle ta med mig. Men nej då. usch vad arg jag blir på mig själv!!

Sjukhusvistelsen gick bra. Min jätte duktiga doktor tittade på ögat och han såg bara rester av tumören. Nu ska jag åka dit en gång till om ett halvår, sen får jag göra kollerna i Östersund. Sen släppte pappa av mig i stan o han for på ett möte, jag fick fickpengar som jag shoppade upp på massa kläder och skor. Jag har faktiskt tagit kort på de så imorgon om jag inte missar tåget de vill säga så lägger jag upp korten på bloggen. På kvällen gick jag pappa och Nicole på bio. The ugly truth, sjukt bra film. I love!!

Idag så åkte pappa in på jobbet lite tidigare, jag och Nicole åkte vid 10. Hon släppte av mig på Haga(pappas kontor) jag satte mig där och läste lite medan han var på möte. Sen tog jag pendeltåget in till stan. Så här såg konversationen ut med kontrollanten(han var arg):
D- Vilket tåg är det som går till Stockholmcity? (jag ger han en vuxen biljett)
K- varför du ha en sån här biljett? Har du köpt den här?
D- vadå?
K- Hur gammal är du?
D- 18?
K- Du köpt den här i kiosken?
D-Nee jag fick den av pappa:o
K- jahaaa jaa. Gå på då!!!!!
En rädd och förvånad tjej sprang nästan genom grinden..

Sen gick jag runt lite på stan, köpte två tunikor och mjukisbyxor.
Nu ska jag pappa Nicole o Storebror äta på Wasahof. Kanske världens bästa resturang!'


Kommentarer
Postat av: Rosie von Walden

Det var din slarivga mamma som skulle väcka dej..

2009-10-05 @ 11:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0