Stadsbo vs Lanttjej.

Det är konstigt, jag ser inte mig själv som en stadsbo på något vis. Jag älskar verkligen att vara på landet, gå klädd exakt som man vill. Godare vatten, måste elda för att få varm vatten. Lite och göra och slappa är ett måste. Datorer mobiltelefoner släng er i väggen, ingen täckning. Nån kilometer till närmsta granne och långt till närmsta affär (som ändå stänger vid fem så ingen hinner handla)
Men när jag åker bilen hem och det står ÖSTERSUND blir jag glad. Hej täckning hej gatulysen hejhejhej underbara Östersund. Nu låter det som att jag är en liten innesluten tjej som aldrig kommer att flytta en centimeter utanför Östersund. Men nej nej verkligen inte. Jag ska flytta härifrån, men Östersund är mitt hem och som ordspråket säger: Borta bra, men hemma bäst!!

Jag har fått en större TV till mitt rum, och sen har jag fått fler kanaler.. Nöjd tjej. Tack mamma. :) <3
Nu ska jag ställa mig i duschen, tända ljus sen ska jag kolla på min nya TV och mysa med världens bästa Jimmy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0