människan är gud.

Ni har nog alla hört att gud finns i oss alla. Jag skulle säga så här , bullshit. När jag for förbi sjukhuset idag satt jag och tänkte lite på alla sjuka som finns där inne. Som ber till gud om ett mirakel. Och jag ska inte säga att mirakel inte inträffar. MEN det är inte gud som skapar dessa mirakel. Det är människans järnvilja att vilja överleva , det är våran natur att kämpa för vårat liv. Så skapas mirakel, det som ofta inte går att beskriva säger vi ju att det var gudsverk. Jag säger att det  är människans verk.

Innan jag fick reda på att jag hade cancer så trodde jag lite halvhjärtat på gud. Jag trodde att det fanns någon där uppe som hade skapat oss. Jag ska inte säga att ja inte tror att de finns någon högre makt, för de finns säkert. Men de finns ingen gud som beskyddar oss mot det onda. När jag fick mitt cancer besked så försvann "gud" ur mitt liv. Han har nu försvunnit föralltid för mig. För om han nu finns, så har han gjort mig tillräckligt besviken på han att jag aldrig vill ta in han i min tro igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0