livet

Livet är värdefullt och man kan göra de till hur man vill leva.  Men för vissa går de inte. Jag blir så irreterad när folk börjar klaga på te.x att dom jobbar för mycket så dom inte har tid att träffa barnen. Men va f*n det är faktiskt inget tvång, jo med pengar och vise versa. Men man kan faktiskt säga ifrån. Jag skulle hellre vilja ha lite mindre pengar som barn och mer uppmärksamhet från mina föräldrar. Så klagar folk på det, det är ingenting att klaga på för det är något som man väljer själv. Men det finns saker i livet man inte kan välja själv, något som man inte kan påverka. Kära läsare jag pratar om döden. Man ska nog inte vara rädd för döden, men folk triggar upp det till något hemskt.

Livet är krokigt och man vet aldrig vad som kommer att hända. Man kan inte förutspå någonting. Det kanske är ödet. But life goes on. Självklart gör de det. Folk säger att tiden läker alla sår, men tiden lämnar ändå kvar hemska ärr som alltid kommer att sitta på hjärtat. Minnena är det värdefullaste vi kommer att ha kvar av våra kära som lämnar oss. Le och tänk istället på att vi ska vara glada för att vi fick lära känna en underbar människa. Man ska aldrig skiljas som ovänner. Jag tycker att man ska uppskatta varandra varje dag. Älska varandra och älska andra som du vill bli älskad.

Jag tror på livet, gör det du också!

Kommentarer
Postat av: Stella

Vad rörd jag blev av din text. Läste först att du hade cancer, känns dumt att inte skrva nåt alls om det. Men vet inte vad jag ska säga mer än att jag verkligen beundrar alla er som kämpar vidare :)

Och nu till texten jag kommenterar, du har verkligen rätt. Jag har sumpat rätt många ögonblick, genom att "sura", och jag ångrar det nu. Men det positiva med det är att jag inte "surar" i framtiden, utan jag kommer ta vara på alla de jag älskar. Och jag hoppas att du också kommer göra det :) Jag kommer fortsätta läsa den här bloggen, so keep on going :)

2008-07-22 @ 22:11:15
URL: http://vapendragare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0