Nordbakk gifte sig i Nordbakk.

Min syster gifte sig i förr går, det är därför jag inte har bloggat.

I Torsdags åkte jag och mamma och hämtade en husvagn. Vi fixade iordning den och gjorde det mysigt. Vid 7-8 kom jimmy. Och  vid halv elva åkte vi iväg. Vårat mål var då Nordbakk som ligger i Norge, de tar cirka 4 timmar att åka dit med husvagn. Vi skulle ju givetvis inte åka hela vägen då. Vi åkte i en timme sen stanna vi i en parkerings ficka och mös lite. Vi sov i husvagnen och hade det jätte trevligt. På morgonen packade vi ihop och åt frukost ute i det fria satt säga..

Vid cirkus 3 var vi i Nordbakk där , min svågers släkt gård. Den dagen var det fullt upp. Alla sprang runt och hjälpte till de sattes upp tält skottades grus m,m . Senare mot kvällen grillade vi och satt och pratade , dels med gammal släkt men även ny. Om man nu kan säga så.

På lördag morgon var de nästan så de pirra lite i magen. Ja skulle ju ändå vara brudtärna, men mest var det nog för att jag skulle hålla tal senare på kvällen inför 70 pers. Jag gick upp och duschade och sen sattes de igång. Folk drog i en hit och dit. Man kan ju bara tänka sig hur de då var för Camilla. Efter mycket möda så såg vi äntligen kanon snygga ut. Jag och Jens skulle gå in tillsammans under cermonin.  Susanne och Rolf efter oss och sedan kom brudparet. Kenny var "prästen". Under cermonin började det tyvärr att regna. Men regn för med sig tur i äktenskapet. Man måste ju se de positiva, de åska ju inte eller blixtrade. Sen var det middag och jag höll mitt tal. Darrig som jag var så gick de ändå relativt bra. Jag försökte att prata högt och tydligt. Sen var det "efterfest" jag hade verkligen jätte roligt och jätte trevligt.

På morgonen stökade vi undan bröllopet. Jimmy åkte hem med kenny och björn för han skulle åka hem klockan 7 på morgonen. Jag och mamma bestämde oss för att vi skulle stanna på nått ställe längst vägen. De gjorde vi rätt i iaf. Vi stannnade i valsjöby där för övrigt varg (filmen) har spelats in. På kvällen gick vi ner till regnfallet, ett jätte fint vatten fall. Sen gick vi tillbaka till husvagnen och mös och kollade på en film på min dator..

Nu har vi kommit hem och städat ur husvagnen. Men mitt rum ser ju självklart ut som ett bobnedslag så ja måste städa upp de nu. Men ja ska lägga in bilder sen. När jag har fått tillbaka kameran av min bror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0