kan inte sova

Vid tjugo över tolv började jag försöka att sova. Nu är klockan fem över två. Jag blir så less. Frida somnade med en gång, nu ligger hon här och gnyr bredvid mig. Jag var nära att somna först , men då hörde jag att Kenny kom hem. Sen höll jag på att somna igen, fast då kommer Kenny in på mitt rum och viskar denize, deniize. Han ville ha en nyckel som går till ett kontor i stan. Suck säger jag bara. Jag har prövat alla sätt, jag har räknat får. Jag har spänt varenda liten muskel i kroppen, jag har försökt att göra en egen liten "saga" av mitt liv. Jag menar att jag verkligen har prövat allt.

När man ligger och tänker så här länge så kommer man ofta fram till saker som man borde ha sagt annorlunda. Hur man egentligen skulle ha svarat på den kaxiga kommentaren jag fick eller så där skulle jag ha sagt till den personen som sa så till mig. Man tänker på hur livet skulle ha varit ifall vissa saker inte hade hänt. Man tänker för mycke, men i slut ändan så är det ju egentligen bara en dum natt och att sömnen inte vill infinna sig.

Jag tänkte också på en sak med min blogg. Även fast det jag skriver i min blogg inte är person påhopp eller negativt mot någon så får jag ändå dumma kommentarer ibland. Dom kommentarerna raderar jag alltid ibland så orkar jag svara på dom, men oftast inte. Ris och ros till min blogg. Som egentligen inte skadar någon annan. Jag förstår inte varför folk blir så elaka när dom sitter på internet. Är det bara för att dom kan vara anonyma? Men om man tycker så starkt om en sak varför är man då så feg att man inte kan lämna ut en adress så man kan svara?

Många frågor få svar. Nu ska jag försöka att sova igen. Är det någon som har något knep hur man ska göra när man vill sova? Så man kan få tankarna på annat håll så man inte håller sig vaken? Skriv det gärna till mig då =)..

Godnatt ! Jag skriver igen om några timmar då jag är hundvakt åt Mira och hennes små söta valpar (som förövrigt har blivit döpta till Nala & Simba urgulliga namn)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0