18 april

hej , ni anar inte hur glad jag blir för alla era fina kommentarer tack så mycket..

Imorse klockan 6 kommer en syster och väcker mig, fast jag var redan vacken egentligen. En halvtimme tidigare hade jag vaknat och varit på toaletten. Jag fick tabletter mot smärta illamående och lite smått och gott. Halv nio skulle jag opereras , jag var den första patienten för dagen. En sjuksyster och min mamma skjutsar mig. Ut genom dörren till höger. Jag vet inte hur jag ska ligga där på sängen. Om ja ska titta i taket  om ja ska låtsas sova, om jag ska titta på alla som sitter på vänt stolarna längst kanten. Jag bestämmer mig för att göra en blandning mellan allihopa. En till högersväng och in i en hiss, i i hissen är jag trygg. Där är bara jag mamma och den snälla sjuksköterskan. Hissen kommer fram till våning 5 där sitter det mycket äldre människor i ett väntrum. Mamma får sätta på sig en lustig blårock och både jag och mamma måste ha hårnät. Dom fortsatte att rulla sängen mot operationssalen. Jag ligger enbart och tittar upp i taget, varje vit platta i taket far snabbt förbi. Jag får snabbt den där hemska sjukhus känslan som man kan få. Så jag börjar titta på naglarna istället minuterna går förmodligen i slowmotion för det tog verkligen lång tid.

väl inne där jag ska sövas är det vädligt mycket folk. Jag blev väldigt stressad och höll mamma hårt i handen. Alla höll på på en varsin del av mig någon höll på att rätta till med benen någon satte plattor mot brösten och så vidare. Till slut får jag lugnande så jag kan koppla av lite. Dom hade satt droppet fel så det gjorde hemskt ont i armen, men jag är en duktig flicka som inte klagar allt för mycket hihi. Det sista jag minns från allt de där var att som satte en mask mot mitt ansikte jag minns att de luktade lite gummi sen är allt borta.

Plattan är borta nu men känslor är fortfarande fastklistrade i mitt inre.

Jag borde ge mig själv en klapp på axeln. Jag har varit duktig ,
duktiga starka denize.

Bilder kommer jag att upptadera er med sen.

Nu ska jag pappa & Nicole gå på bio , fools gold.
Fortsätt att läsa min blogg, och kom ihåg att älska varandra  :)

p.s grattis mica och henke till förlovningen

Kommentarer
Postat av: Madde Kusin

Hej Tjejen!
Hoppas du mår bra efter operationen. Vilken stark tjej du är, tänker på dig jätte mycket. Lycka till!!!
Många kramar

2008-04-18 @ 21:09:03
Postat av: Syster susanne

Hej gummasan min!
jag saknar dig väldigt mycket här hemma och vill säga att jag är stolt över dig att du är så stark! Duktigt jobbat idag!!! När du kommer till oss ska vi fixa massor med saker till din nya dator!
Bengan hälsar och han är också väldigt stolt över dig! puss älsklings gumman!!!

2008-04-18 @ 21:59:24
Postat av: syster yster

fan va du är stark vännen. jag är så stolt över dig :)

2008-04-20 @ 16:47:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0